Träning med trötta ben

Stigar i Nackareservatet

Sköna maj, adjöken goodbye. Du blev en seg och gnällig månad. Benen och huvudet strejkade under de flesta passen. Känslan har varit som en enda lång back-to-back med trötta ben. De senaste dagarna har det dock börjat lossna, vilket är perfekt med tanke på Jättelångt.

Stockholms Brantaste 2016

Längtan efter riktiga mängdveckor och höjdmeterjakt är stor.

Nystart för fötter

Fötterna har fått en nystart. Stortånaglar kommer vara klara lagom till nästa långlopp i höst. Och så börjar allt om igen.

Summering maj 2016

  • Sprungna kilometer: 230 km (230 kr till insamlingen 1 kr/km och Cancerfonden.)
  • Antal pass: 18 st
  • Träningstid: 21 timmar
  • Höjdmeter: 1500 m
  • Snittempo: 5,33 min/km
  • Längsta distans: 25 km

Glad Global Running Day!

Kristian

Om Kristian

Jag gillar att springa, helst långt. Ibland blir det ultralångt. Löpning är helt klart den bästa terapin och jag har tydligen en hel del att reda ut. Följ mig på Twitter, Google och Facebook.

Prenumerera på inläggen via RSS, Feedly eller e-post.