Backe upp, backe ned, repetera

Förra veckan kunde bara se ut på ett sätt träningsmässigt. Backe upp, backe ned, repetera. (Och youtuba bergslöpning för att få njuta av lite vyer.)

Toppen av Högdalstoppen

Måndag: Introduktion till backträning. Hej, det här är en backe. Jag tänkte att vi skulle nöta lite här. Hoppas du tycker det är ok.

Introduktion Högdalstoppen

Eftersom det var en månad sedan mina träningspass hade någon typ av höjdkurva så tog jag det lugnt i hemmabacken.

Toppen av Hammarbybacken

Onsdag: Första riktiga backpasset. Fick sällskap av Mats som också ska springa UTMB. Bra snack om upplägg, utrustning och allt annat viktigt.

Hammarbybacken, 1000 höjdmeter

1000 höjdmeter senare fortsatte transportlöpningen hem. Det kändes som jag har en del att jobba på… Den förväntade träningsvärken uteblev så något rätt har jag gjort under vistelsen på Gotland.

High Valley mot Högdalstoppen

Lördag: Tillbaka till Högdalstoppen för ett lite lugnare pass. 700 höjdmeter in på kontot och en dubblering av hela juli månads höjd på en vecka var ett faktum.

Högdalstoppen, 700 höjdmeter

Två veckors backtramp återstår innan jag kan slappna av. Pusselbitarna börjar äntligen falla på plats. Slutspurten har börjat. Backe upp, backe ned. Tills jag kräks…

Veckans rekommendation är Jamil Courys real talk efter Hardrock 100. Ska bli kul att se vad som är på gång.

Kristian

Om Kristian

Jag gillar att springa, helst långt. Ibland blir det ultralångt. Löpning är helt klart den bästa terapin och jag har tydligen en hel del att reda ut. Följ mig på Twitter, Google och Facebook.

Prenumerera på inläggen via RSS, Feedly eller e-post.