Den svagaste länken

Tjustviksrundan

Veckan har ägnats till att stärka den svagaste länken, inspirerat av detta inlägg. I mitt fall har det blivit mycket backe och vriststärkande övningar. Mängdmässigt blev det en mellanvecka.

Gummibandsträning

Hammarbybacken har fått påhälsning två gånger. Ett kvällspass i solnedgången.

Hammarbybacken by night

Idag blev det 1000 höjdmeter. 12 vändor totalt, varav 2 baklänges. Framsidan av låren får en helt annan belastning när man backar upp för backen. Det kändes riktigt segt när man skulle rulla nedför efter en ”backning”.

Backa backe

Träning v.30

Måndag: Vila.
Tisdag: 11 km, Tjustviksrundan-Gottholmarundan.
Onsdag: 11 km, Hammarbybacken.
Torsdag: 10 km, Vilse i Tallkrogen.
Fredag: Vila.
Lördag: 12 km, Tjustviksrundan-Värmdö marknad.
Söndag: 18 + 5 km, Hammarbybacken + Örby.

Kristian

Om Kristian

Jag gillar att springa, helst långt. Ibland blir det ultralångt. Löpning är helt klart den bästa terapin och jag har tydligen en hel del att reda ut. Följ mig på Twitter, Google och Facebook.

Prenumerera på inläggen via RSS, Feedly eller e-post.