Återhämtning och full fart framåt

Juni började med att jag slickade såren efter BUM 100 miles. Sedan trappade jag upp träningen med ca 2 mil per vecka. Av någon konstig anledning brukar jag ha en tendens att springa snabbare än vanligt perioden efter ett långt lopp. Inget undantag denna gången heller. Jag antar att kroppen vill kompensera för det låga tempot under tävling.

Ett tag trodde jag att jag hade fastnat i det låga 5 min/km-tempot, men det ordnade till sig efter några backpass på löpbandet. Apropå löpband så har jag skaffat mig mitt livs första gymkort! Ett stort steg i min lilla värld.

Adidas: Business & pleasure

De två senaste veckorna har spenderats på Gotland. Eftersläpande jobb har blandats med lata dagar och noll bad.

Summering juni 2015

  • Sprungna kilometer: 222 km (222 kr till insamlingen 1 kr/km och Cancerfonden)
  • Antal pass: 23 st
  • Träningstid: 20 timmar
  • Höjdmeter: 1500 m
  • Snittempo: 5,20 min/km
  • Längsta distans: 21 km

Om maj var en rekordmånad så var resultatet skralare i juni. Inga långpass att snacka om och knappt några höjdmeter.

Kristian

Om Kristian

Jag gillar att springa, helst långt. Ibland blir det ultralångt. Löpning är helt klart den bästa terapin och jag har tydligen en hel del att reda ut. Följ mig på Twitter, Google och Facebook.

Prenumerera på inläggen via RSS, Feedly eller e-post.