Träning inför AXA Fjällmaraton 2013

Anmälan AXA Fjällmaraton 2013

Jag tycker egentligen att det är konstigt att man är tvungen att anmäla sig till ett lopp ett år i förväg. Var dock tvungen att hänga på låset kl. 10 idag för att säkra en startplats till AXA Fjällmaraton 2013. Nästa års stora mål blir nog Stockholm Ultra Marathon (100 km), men att springa fjällmaran under 6 timmar är värt att träna för också.

Till nästa år ska jag fortsätta med det jag påbörjat i år. Det kommer bli:

  • Mer terränglöpning. Ursvik, Nackareservatet, Sörmlandsleden here I come…
  • Mer vandring och traskande i backar. Hej Högdalstoppen och Hammarbybacken. Vanliga backintervaller kommer även prioriteras.
  • Terrängskor med dubb: Inov-8 Oroc 280, kanske något från Icebug eller Best Grip-metalldubbpimpning av mina Roclite 285.

» Se mitt träningprogram

Alla 800 startplatserna tog slut på två timmar.

Kristian

Om Kristian

Jag gillar att springa, helst långt. Ibland blir det ultralångt. Löpning är helt klart den bästa terapin och jag har tydligen en hel del att reda ut. Följ mig på Twitter, Google och Facebook.

Prenumerera på inläggen via RSS, Feedly eller e-post.

  • Coyntha

    Helt galet eller hur? Jag var också tvungen… vet inte om jag vill springa Axa igen. Vi får se, men jag har en startplats i alla fall!!
    kram

    • Ja, det är galet. Grattis till startplatsen. Solo eller duo nästa år?

      • Coyntha

        Solo!! Tyvärr… min kompis Magda vill inte springa igen!! Vågar jag springa själv?

        • Klart du fixar det. Nu vet du hur banan är och kan anpassa träningen efter det.